Islamic Widget

Minggu, 18 Juli 2010

cinta aktifis dakwah

Aktifis dakwah bukanlah tembok kokoh yang tak berperasaan. Mereka adalah manusia dengan hati yang lembut. Menikmati cinta setiap hari, menghadirkan cinta setiap hari, merangkai cinta setiap hari . .

Cinta aktifis dakwah adlh cinta seorang hamba dengan spektrum yang luas. Ia melihat kehidupan dengan cinta. Setiap hari ketika Allah berikan kesadaran dan memasukkannya kedalam perputaran kehidupan, ia menjalaninya dengan cinta.

Cinta aktivis dakwah adlh cinta yg lahir dari kerja keras menjaga rasa sayang Allah SWT kepadanya. Ia membingkai kehidupannya dengan frame cinta yg hakiki. Masalah terbesar baginya ialah jika Allah murka dengan semua rasa dan amalnya. Maka ketika ia jatuh cinta, cinta itu membawanya kepada ketaatan. Cinta itu membawanya kepada amalan-amalan yang membuat Allah semakin cinta kepadanya. Ketika ia jatuh cinta, cinta itu membentenginya dari perbuatan ingkar dan penyimpangan.

Cinta aktivis dakwah menghantarkannya kepada kehidupan yang berkah dan penuh rahmat. Ia membiarkan perasaannya tumbuh dan berbunga hanya dalam bingkai ketaatan. Ketika fitrah cinta itu hadir dalam dirinya, maka itupun tak lepas dari komitmen menjaga hak-hak Allah dalam cintanya. Ia selalu yakin Allah akan memberikan pendamping yang terbaik sesuai dengan kualitas dirinya.

Cinta aktifis dakwah bukanlah cinta dusta. Bukan cinta yang bisu dari pernyataan tausiyah dan tuli dari bisikan kebaikan. Bukan cinta yang melenakan dan menjerumuskan kepada kehidupan yang meresahkan. Bukan cinta yang diobral dengan hiasan kemaksiatan.

Cinta aktifis dakwah aadalah cinta seterang matahari. Terang dengan daya paNcarannya, tak pernah habis terkikis, tak juga lesu oleh waktu . .
Ia penuh ketulusan dan bukan basa-basi. Cinta aktifis dakwah tidak perlu ada perrtanyaan, ada apa dengan cinta?



TIDAK ADA CARA LAIN UNTUK MEMALINGKAN CINTA DUNIA KECUALI DGN MEMPERKUAT HUBUNGAN CINTA KITA KEPADA ALLAH SWT

Wallahu a'lam

Tidak ada komentar:

Posting Komentar